tisdag 23 februari 2016

Livet går vidare

En dryg vecka har gått sedan pappa dog. Känslorna far runt som en virvelvind i kroppen. Sorgen blandas med förtröstan. Det är nog bara att försöka acceptera att det kommer vara så ett tag framöver.

Umgänge med hästar är ett suveränt läkemedel för en tilltygad själ..........I tisdags bjöds vi på ett helt fantastikt väder. Wille och jag passade på att rida ut en sväng till skogen. Så himla mysigt.





I onsdags fyllde vårt älskade lilla barnbarn Edith 1 år. Helt galet vad fort tiden går........nyss en liten bäbis, nu ett litet barn. 




I fredags efter jobbet åkte jag och min kära man till Åhus, på deras gästis njöt vi av en fantastisk trerätters middag, övernattning och en underbar frukost. Mysigt och skönt att komma iväg. 






Menyn för kvällen

Förrätt: Torskkind/ Örtemulsion/ Crudités på vinterrovor 
Varmrätt: Ankbröst / Ankkrokett / Äpple- & jordärtskockskompott/Potatispuré /Anksky
Dessert: Rödbet- & Lakritssorbet / Lakritspannacotta  / Maräng



Helgen i övrigt rusade förbi som vanligt, vi hade inga tävlingar utan nöjet var Ediths 1 års kalas med tjocka släkten på lördagskvällen. 

Tyvärr så har Wille blivit sjuk igen, så himla typiskt nu när det är sportlov och allt. Men hur är det nu man säger, den enes olycka den andres lycka. Jag fick förmånen att rida finaste Maggie. Hon gjorde mig som vanligt så lycklig, älskar att rida henne. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar