onsdag 10 februari 2016

FUCK CANCER

Livet är upp och ner, just nu känns det som att det mest liknar en känslomässig berg- och dalbana.

Vädret är skit rent ut sagt, snålblåst och ösregn. Ingen bra kombo. Dåligt väder bättrar inte på humöret.


Pappa har blivit sämre, det är sjukt jobbigt att se någon fullständigt bli dränerad på livet. Att se hur det bit för bit lämnar en sargad kropp till sitt öde. Se hur orken tynar bort, se på när det blir mindre och mindre kvar.

Paniken är ett faktum - min pappa  håller sakta men säkert på att försvinna från mig.....kampen mot cancern är allt annat än jämn. Den har ett starkt övertag.






Jag är trött, sover dåligt, är allmänt vimsig och disträ. Jag har med andra ord svårt att hålla ihop mitt liv just nu ........kämpar för att hålla humöret uppe och orka med. Samtidigt finns det så mycket att glädjas åt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar