torsdag 21 januari 2016

Teamwork

Klart piggare idag, skönt att komma iväg till jobbet igen. Desto sämre var det med Wille, han har nog mest troligt åkt på en riktig dunderinfluensa. Tycker så synd om honom.

Lyxade till det idag och åkte in till Ystad på lunchdate med Linnea och Edith. Så mysigt! 




Planen för kvällen med hästarna var att Wille skulle hoppträna med Maggie och jag skulle rida Harry samtidigt. 

Nu gick inte det (J...vla skitinfluensa). Problem är till för att lösas och lösningen blev att Fanny hopptränade med Maggie. Något som passade superbra eftersom hennes häst är halt. Så kunde jag rida Harry. 

Fanny red henne bra och hittade knapparna snabbt. Kul med teamwork. Kvällen blev verkligen win win. Maggie fick hoppa, Fanny fick språng i kroppen och jag kunde rida Harry. Alla nöjda och glada utom stackars Wille som ligger nerbäddad hemma och är jättedålig.



Harry han är stallets lilla kung. Han var förvånansvärt lugn och lättsam i dag på ett positivt sätt. Var lite orolig för att han kanske skulle vara aningens överladdad och bara rusa runt. Ack så jag bedrog mig. 

Han visade att han både kunde skritta på lång och kort tygel samt att han minsann kan trava och vila på steget. Lilla gulle <3


Harry gillar inte att vara med på bild

Försöker lära honom att öronen ska vara framåt, gick sådär som synes

När jag skulle ut och natta hästarna senare på kvällen bet kylan rejält i kinderna, ca - 15 grader MEN vilken underbart vacker kväll. Hög klar luft, fullmånen lös upp och träd, buskar ja det mesta tror jag var helt frostmarinerat. Vackert så det förslår det mesta.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar