måndag 4 januari 2016

Min resa mot en hälsosammare livsstil – med Forever F I T C 9


Idag har jag börjat att utmana mig själv med en kickstart. Har länge känt att jag borde ta tag i min hälsa, hitta ett sätt att må bättre och framför allt hitta ett sätt att känna att jag har mer ork och energi. 
Tanken med Forever FIT är att man kommer se bättre ut men också må bättre och få mer energi. 
Jag vill komma mer i form nu efter jul och nyår. Det har varit allendes för mycket godsaker och kaloriintaget har varit på topp. Känner att det är hög tid att ta tag i saken nu och att det kan vara bra med en kickstart för att ge mig själv en extra skjuts.
Jag har samlat på mig allt för många kilon som måste bort. Jag har från och till gått på dieten 5:2 men känner inte att jag får den energin jag vill ha och behöver. Jag tycker dels att det har varit svårt med viktnedgången på senare år och att jag som jag tidigare nämnde hoppas på att få lite mer energi och kanske kanske kan detta även hjälpa mot min kroniska smärta. Hoppas på en extra kick så därför testar jag detta med förhoppning om att det  ska fungera.
Forevers nya kickstart paket C9 är ett nytt kickstart paket som lanserades under förra året. Man kan efter detta paket välja två paket till som mer fokuserar på att äta rätt och träna och tona kroppen så man vill ha den.
“Forever F.I.T. är ett smart program komplett med träning, kosttillskott och kostråd som i tre enkla steg hjälper dig att må bättre, och att se bättre ut. CHANGE 9 ger din kropp en omstart på nio dagar, F.I.T. 1 kommer att ändra hur du ser på kost och träning och hjälpa dig att sätta hållbara mål för viktkontroll. I F.I.T. 2 handlar det om att forma, förändra och förvandla din kropp. Tillsammans är de en oumbärlig följeslagare på vägen mot att må bättre, och att se bättre ut.”
Du kommer att få följa min resa här på bloggen dag för dag i 9 dagar (det är så länge som man skall göra kickstarten). Ni kommer få läsa om hur jag upplever detta och ni kommer kunna se hur man gör och slutligen visar jag er även resultatet. Jag hoppas givetvis det skall ge bra utslag men man vet aldrig.
Det bästa med detta paket är att den innehåller allt man behöver, även ett måttband som man kan mäta sig själv med för att se om man minskat även i omfång.
I paketet ligger det en folder där det står om vad man skall göra varje dag. Det står både vad man skall äta/dricka och vad man skall göra för träning.
Man skall dricka proteinshakes, aloevera dryck, och äta något som heter forever therm, det är något som hjälper kroppen med att ha fullt fokus på förbränning den innehåller 8 vitaminer (c, b2,B6,B12 och pantotensyra som bidrar till normal energiomsättning och till att motverka trötthet och utmattning. Forever therm innehåller också extrakt av te och kaffe och guarana vilket gör att man kan klara sig utan kaffe om man är som jag beroende av kaffe.
De två första dagarna är väldigt tuffa men de övriga dagarna får man äta ett mål mat varje dag. Det är viktigt med de två första dagarna för att ge kroppen en omstart.
Så nu kör jag och hoppas att jag ska klara av detta hela vägen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar