torsdag 7 januari 2016

Kämpar på

Fick bli frukost on the go idag. När hästar var fixade och den långa morgonpromenaden med Ellie var avklarat var det bråttom. Fasiken, det är ju illa att det ska vara fullt upp på en semesterdag. 

Som sagt fixade en shake att ta med mig, det fick bli med hallon idag som omväxling. Något som visade sig vara ett bra val. Den smakade riktigt bra och förgyllde min bilkörning upp till Kristianstad. Det var dags för min andra akupunkturbehandling idag.

Det är bra att det är fullt upp med tanke på min kur med Forever F I T C9, hinner inte känna något direkt sug efter något att äta. Som sagt hade tagit semester idag så när jag kom hem igen från Kristianstad passade jag på att jobba på mitt hemmajobb. Skönt att kunna jobba där dagtid och dessutom träffa min kollega där. 

Lunchen bestod som vanligt av en shake, det fick bli varianten där jag mixade med frusen mango. Den blir mycket tjockare mer som en blandning mellan mjukglass och milkshake. Min favorit än så länge. 

På kvällskvisten när jag var färdig med stallet och alla hästar var inne, fått mat och blivit motionerade så var det dags att bädda i vinskyddet. 

Vi har haft svårt att få ut ny halm dit med tanke på geggan. Det har inte gått att köra med traktorn i hagen och att asa in allt för hand är ett "hästjobb". Så nu passade det ypperligt att passa på medans det är fruset i marken innan det blir plusgrader igen. 




Är så tacksam för att min kära man är snäll och hjälper mig med detta 


Dagens middag (600 kalorier), fläskkotlett med stark sky och en sallad bestående av svartabönor, babyspenat, spetspaprika och tomater. 

Det är bara att kämpa på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar