fredag 8 januari 2016

Fredag utan fredagsmys

Största prövningen utöver de två första dagarna med Forever F I T C9 kommer helt klart att vara helgen. Helgerna på sista tiden har varit rena frosseriorgien. Jag är sjukt svag för godis och kan kränga enorma mängder. Något som självklart inte är hälsosamt för fem öre.

Har bestämt mig för att denna gång ska jag verkligen lyckas och inte falla för en massa frestelser. Valde den godaste middagen ur häftet, ugnsbakad lax med potatis och två olika sallader. Killarna fick självfallet sås till också, något jag fick klara mig utan.

När jag gjorde ett stopp på affären för att handla middagsmaten på vägen hem från jobbet passade jag på att köpa lite extra god frukt och ännu mer frysta bär till mina shakes. Laddade även upp med godsaker från den sk fria listan. Allt för att inte falla för frestelsen och stoppa i mig något onyttigt.

Nämnde i mitt förta inlägg om Forever F I T C9 att mitt största problem kommer bli att få till den typen av träning som är tänkt. Känns inte som att det finns något jag kan prioritera bort för att få tid till det. Så dagens träning fick bli som alla andra dagar, promenad med hunden, fixa stallet och rida.

När stallet var fixat, hästarna var inne och vi dessutom hjälpt våra grannar att ta in alla deras hästar lastade vi Maggie och Harry för ett pass uppe i ridhuset. Jag fick nöjet att rida Harry eftersom Wille behövde rida Maggie med tanke på att de ska tävla på söndag uppe i Helsingborg.

När vi kom tillbaka hade min kära man maten klar. Åt överdrivet mycket av salladerna till maten för att bli riktigt mätt. Allt för att inte bli sugen på något gott efter maten. Känns som att taktiken funkat för nu är klockan 22.30 och jag har inte ätit något alls efter middagen. Är mycket nöjd med mig själv och min karaktär. Tydligen har jag lite karaktär i alla fall även om jag inte trodde det.

Hoppas ni alla haft en bra vecka, en mysig fredag och att vi alla får en toppenbra helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar