tisdag 5 januari 2016

Andra dagen - G Ä S P I G & P I G G

Var om möjligt ännu tröttare än vanligt när väckarklockan ringde. När jag väl vaknade kände jag mig seg och sliten och huvudvärken gjorde sitt bästa för att bita sig fast trots intag av huvudvärkstabletter. Bestämde mig för att bita ihop och gå den långa promenaden med min kära man och Ellie.

Blev förvånad när jag klev ut genom dörren på väg till stallet. Det var vitt på marken och snön yrde vilt ner. Det var kanske inte den mysigaste morgonpromenaden men ur träningssynpunkt var den toppen. Plogbilarna lyste med sin frånvaro så det var en hel del snö att pulsa i.




Blev inte särskilt mycket piggare av promenaden och förmodligen hjälpte inte den minimala frukosten till att förbättra det heller. Ett glas vatten, en shot aloe vera gel och några tomater att svälja ner 1 tablett Forever Therm med. 


Min frukost

Det var nästan lite obehagligt att köra till jobbet, vinterväglag och en trött förare är ingen bra kombo.

Vinterväglag 

Förmiddagen på jobbet var seg och jag tappade räkningen på hur många gånger jag gäspade. EftFer lunch blev det lite bättre. Lunchen bestod idag av samma sak som igår, en liten shot aloe vera gel, en shake Forever Ultra och 1 tablett  Forever Therm. Lunchen piggade upp och jag kände mig mycket piggare.


Mysigt att komma hem när det lyser välkomnande


Hemma väntade hästarna som vanligt. Stallet skulle fixas, Freddan och Maggie skulle gå på bandet. Wille hade tagit ner Harry tidigare och varit gullig och fixat lite i stallet innan han åkte till Växjö på fotbollscup. Saknar honom redan, det är tomt när han inte är hemma.

Dag 2 är det precis som dag 1 bara en shot aloe vera gel till middag tillsammans med ett glas vatten. Som tur var finns fria listan, så jag tog mig ett päron till shoten.





Blev en liten stund i soffan framför TVn i kväll. Ett glas vatten och en liten skål färska blåbär  fick hjälpa till att stilla det värsta suget efter något gott. Längtar tills i morgon, dag 3 får man börja äta en middag bestående av 600 kalorier och som grädde på moset är det även en ForeverUltra shake till frukost. NICE! Hur som helst är jag väldigt glad över att jag tagit mig igenom de två tuffaste dagarna i kuren och dessutom överlevt utan kaffe. 

Nu väntar sängen och imorgon är det nya tag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar