tisdag 15 december 2015

Personligt rekord

Happy days!

Jag har ridit två hästar, två dagar i rad nu. Vilken lycka!!

I måndags red jag först Freddan hemma på ridbanan. Eftersom han är under igångsättning blir det bara korta lätta pass men i alla fall. Så skoj att vi äntligen är på gång, min lilla prins och jag.


Söta lilla Freddan 

Därefter bar det av upp till ridhuset med Maggie och Harry. Ja och Ellie hängde också med såklart, hon är vår bästa henk-vovve och dessutom brukar hon vara ganska skötsam när hon följer med.

Harry var piggare än Tarzan så Wille fick jobba hårt med att försöka få honom att tagga ner. Maggie var brunstig och hade full fokus på att hålla koll på toppen-hunken Dudde. Det blev mao inte ett av våra bättre ridpass Maggie och jag haft men vad gör väl det när jag både hade förmånen att få rida prinessan och att vi dessutom hade en supertrevlig rid-date uppe i ridhuset tillsammans med Fanny och Linda.






Haha, Maggie vill inte lämna "sin kille"

Tisdag blev det ridning hemma på ridbanan. Skönt att slippa åka varje dag med tanke på att det tar en massa extra tid. Banan var något hård men som tur var inte genomfrusen. Det fick bli ett något lättare pass med tanke på banans status. 

Freddan var först ut. Rider honom fortfarande bara korta lättare pass, hellre lite och ofta. Även om det märks tydligt att han inte är igång och därmed inte heller så stark och stabil så är han en trevlig kille att rida. Mjuk och följsam och kämpar på så gott han kan. Han ger mig en känsla av att vi kommer bli ett bra team han och jag. 



Freddan och jag redo för ett pass på ridbanan

När det var dags för Maggie fick vi sällskap av Wille och Harry. Som sagt så blev det ett lugnare/lättare pass med mestadels jobb i skritt och lite trav. Maggie var mjuk följsam och som en dröm att ridas idag. Inte alls så där ofokuserad och stimmig som igår. Kände mig riktigt duktig för en gångs skull. 


Maggie och jag är redo





Hm, Wille har nog fått det där med ridning om bakfoten


Wille försöker lära Harry att öronen ska vara riktade framåt när han ska agera fotomodell




Känner mig så nöjd och glad över att jag ridit två hästar två dagar i rad, jag som knappt ridit över huvud taget den sista tiden. Är så taggad och sugen på att komma igång lite mer nu. Längtar något så vansinnigt efter att börja träna igen. Kommer inte ens ihåg när jag tränade för tränare sist. Tror det var någon gång i somras.   




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar