söndag 27 december 2015

Julen över för den här gången

Åh, jag har verkligen blandade känslor kring det här med julen. Tycker att det är en mysig högtid, lite ledigt, god mat och umgänge med nära och kära............MEN jag saknar tiden med hästarna. När huset är fullt av gäster förväntas det social samvaro vilket exkluderar tid för hästarna. Visst tycker jag om att hänga med min familj, barn och barnbarn och i synnerhet de som bor långväga bort och som vi tyvärr träffar allt för sällan.

Julafton firades med hela familjen hemma hos pappa och hans sambo. Supermysigt som vanligt och såklart en massa god mat, fina klappar och mys med familjens yngsta små medlemmar.


Wille på väg in från stallet för att byta om inför julfirandet



Agnes Wille Edit Vincent och Theodor myser i soffan


Edith och Jocke 


Hm tänk om man hade kunnat klona sig, vill ju samtidigt så himla gärna hinna ägna mig lite extra åt hästarna när jag är ledig. Inte en helt lätt ekvation att få ihop. Nåja, färdig gnällt om mitt lilla i-landsproblem. Idag åkte alla gästerna hem och jag fick tid till hästarna.

Wille skulle rida sin "låne-häst" uppe i ridhuset så då passade jag på att ta med mig Maggie. Det kändes att hon haft två dagars vila och gått på bandet ett par dagar istället för att ridas. Trots att hon varit i ridhuset många gånger var hon aningens stissig och det tog ett tag innan hon kunde fokusera på att jag satt på hennes rygg och dessutom ville att hon skulle jobba. Lilla sötnöten, inte så lätt alla gånger att vara häst. Älskar henne i alla lägen och njöt i fulla drag av att rida henne.






När vi var klara med första vändan uppe i ridhuset och stallet var fixat hemma lastade jag Freddan och åkte upp till ridhuset ytterligare en sväng. Wille tog ner Harry på bandet men i morgon ska han äntligen få komma igång med lite lättare ridning. Så tråkigt och jobbigt att finaste Harry inte är

Lilla Freddan, han är en sån söt liten kompis. Det funkar mycket bättre att åka iväg med honom själv än när han har någon kompis med sig, han är mycket lugnare då så det kändes skönt att det ekade tomt i ridhuset när vi kom dit.




Även om han är ganska grön i sin utbildning så är han riktigt trevlig att rida, mjuk och lättsam i sin yvighet. Helt klart min typ av häst, ingen man behöver jobba ihjäl sig för att rida, han är sådär lagom framåt. I travarbetet jobbar han på bra nu men i galoppen har vi mycket att jobba med. I dagsläget går han fortfarande bara korta lättare pass men jag har lagt in lite mer galopp nu. Längtar tills vi är lite mer igång med förhoppning om att vi ska bli ett bra team Freddan och jag.

Hoppas att ni alla haft en underbar jul på alla sätt och vis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar