söndag 8 november 2015

Indras tävlingsdebut

Äntligen har dagen kommit då det är dags för Indra att tävlingsdebutera. Resan så här långt har kantats av en del motgångar skulle man kunna säga. Känner mig lite extra glad idag, har nog inte riktigt vågat hoppas och tro att vi skulle komma till denna dag.

När jag kom ner till Skabersjö i morse hade Indra och Co redan kommit. Gick direkt till henne och hälsade där hon stod i släpet. Slogs direkt av hennes lugn. Hon ville gärna gosa en stund. Hon var lika lugn och cool när vi lastade ur henne och lika så inne på framhoppningen trots att det var massor av ekipage och en väldig röra. Hm, detta bådar gott tänkte jag.

Framhoppningen

När Indra som första start kommer in på banan får hon spunk, blir jättespänd och vill inte alls gå fram. Hann tänka massor. Som den duktiga ryttare Lotta är lyckades hon övertyga Indra om att detta skulle de fixa galant. Indra var jättespänd första delen av banan men slappnade av mer och mer ju längre in i banan de kom. De gjorde en felfri runda. 

När det gick i mål hade jag svårt att hålla tillbaka glädjetårarna. Känner mig grymt stolt, glad och framför allt är jag en superlycklig hästägare. Kanske, kanske finns det hopp för att hon kommer att kunna funka som tävlingshäst och  kanske kan hon bli Willes framtida stjärna. 









Hemma var arbetet med hingstarnas vindskydd i fullgång. Efter lunchfika, läkarbesök nere på vårdcentralen och en shoppingtur till matvaruaffären var det bara den sista handpåläggningen kvar, att bädda till dem. Hoppas att de kommer att gilla sitt nya lilla krypin.





Duktiga jobbar-killar

Zlatan kollar läget


En uterittsrunda via skogen innan mörkret bryter ut helt 


En väldans bra lördag börjar närma sig sitt slut och i morgon taggar vi för tävling i Dagstorp med Harry om vi lyckas komma iväg och inte blåser bort på vägen dit.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar