måndag 9 november 2015

Imponerad av Zlatan

Tjatar ofta om hur fort jag tycker tiden svischar förbi men faktum kvarstår.........jag har svårt att hinna med i tidens tempo. Timmar, dagar, veckor, månader allt bara rusar förbi. Vill bara skrika ut, STOPP STANNA jag hinner inte med. Men vad hjälper det?!

Det är ju detta som sägas vara livet så det är väl bara att hålla i sig och hänga med efter bästa förmåga.




Maggie jobbade på bra i linan



Veckans planering 



Harry får pedikyr, först rena hovar sedan hovkräm

Idag har Zlatan imponerat på oss. Det är inte fotbollsZlatan jag syftar på även om till och med jag imponeras av att han för tionde året i rad tar hem guldbollen, nej det är vår egen lilla 1-års hingst Zlatan jag menar. Han var i stort behov av en dusch och idag passade det utmärkt eftersom de skulle stå inne en stund i väntan på hovslagaren. 

Wille kunde på egen hand ställa upp honom i spolspiltan och duscha, schamponera och skölja av medans Zlatan stod snällt som om han inte gjort annat. Hoppas att han är lika foglig när han ska börja skolan nästa höst. 










Finaste lilla Zlatan spanar in stallet enda brud

På kvällskvisten när vi var färdigfixade med alla hästarna och stallet kom hovis. Harry, Maggie och Freddan fick nya dojjor och småkillarna fick lite pedikyr. Fick beröm av hovslagaren för våra trevliga och väluppfostrade hästar. Blir glad av att höra sådant, känns bra att hovslagaren gärna jobbar med våra hästar. Som han själv sa, det är en fröjd att komma hit och sko.

Som troligtvis de flesta hästägarna är jag både stolt och väldigt glad för alla våra hästar, de har alla en speciell plats i våra hjärtan. Älskar hästlivet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar