fredag 9 oktober 2015

Inter AirPort mässan

Vart annat år äger vår branschs största mässa rum i München, Tyskland. Är så glad för att Inter Airport mässan gick av stapeln i år när jag är ny "på jobbet". Har hört talas om mässan i många herrans år. Pappa och brorsan har ju varit med hur många gånger som helst. Nu var tiden kommen för mig att få uppleva det som de så länge pratat om. Måste tillstå att den är helt fantastiskt, över all förväntan. Det är sjukt imponerande hur mycket prylar det finns inom flygbranschen, hade aldrig kunnat ana det. Mässan pågår tisdag till fredag men jag var bara nere och gästspelade onsdag-torsdag. Bäst att låta kollegorna jobba på ostört ;-)


Mina kära kollegor, nasargänget 


Tur att det går att läsa mail i mobilen ;-)


Jobbar på att förbättra affärsrelationer 


Vår monter var välbesökt så säljkåren fick jobba för högtryck


Hotellrummet, spännande lösning med badrummet i rummet


En kväll på stan i München på Hofbräuhaus med kollegor, samarbetspartners mfl.






Ett helt fantastiskt ställe där folkmängden, ljudnivån och portionerna var gigantiska


Ibland får man bjuda på sig själv, eller? Bestämde mig för att dela med mig av en liten anekdot från mitt lilla reseäventyr. För er som känner mig så vet ni att jag inte kan stoltsera med att jag är en van resenär. Hade en viss vånda inför att åka ner till Tyskland själv utan resesällskap. Flyget gick tidigt, skulle själv köra till flygplatsen i Kastrup, bara att hitta dit kändes som ett bekymmer i min värld. Att sedan parkera osv var ytterligare en sak att nojja om. Ja ni kan nog tänka er en gaska stissig Ullis. 

Tisdag morgon ringer klockan 03.30. Ja ni läste rätt, tisdag morgon. Supertaggad kliver jag upp och fixar mig, kommer iväg i tid och styr med GPS-ens hjälp mot Kastrup i Danmark. Allt går som på räls, brobizzen funkar, hittar parkering och knatar till självincheckningsautomaterna. Kom i håg att få med mig både pass och bokningslappen, nice. Börjar knappa in mitt bokningsnummer och upp på skärmen kommer meddelandet -din incheckning måste hanteras av personal. 

Va nu då, fan också tänker jag och tågar fram till hjälpdisken. Tjejen i luckan tittar på mig och säger lugnt: -den här bokningen gäller för avresa i morgon, inte idag! Med ögon stora som pingisbollar vänder jag på klacken och går därifrån. I min värld fanns inget annat än att jag skulle åka på tisdag till onsdag. Ringer och väcker min kära bror i ottan. Hinner tänka att det är ju själva fan att han bokat fel. Sömnigt svarar han att det är onsdag till torsdag jag ska komma ner och tackar för väckningen.

Suck, hur jävla virrig får man vara? Grejen är att jag inte ens kom på att det var fel dag, jag har inte kollat datumen på flygbokningen utan bara varit helt inne på att det är tisdag till onsdag. Jaja fick iaf en schysst genrep på hur jag tar mig ut till flygplatsen. Fick ett hysteriskt skrattanfall i bilen på väg hem. Ringde min kära man och sa att de får stå ut en dag till med mig och att hans stalltjänst skjuts en dag framåt. Gissar att jag kommer kolla datum lite mer noga framöver.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar