söndag 18 oktober 2015

Debut MsvB


För Willes del har hans utvecklingskurva inom ridningen gått rejält uppåt. När han inledde tävlingsåret 2015 hade han inte startat högre än LC på ponny och inte gjort en enda start på storhäst.

Idag tog han klivet från lätta klasser upp till medelsvår och debuterade MsvB med sin fantastiska ponny Harry.  Jag är både imponerad och samtidigt en smula avis........men det finns väl en anledning till att jag harvat runt på 90 cm - 1m i alla år. Borde börjat tidigare, inte när jag per definition uppnått tant-åldern. Skämt åsido, såklart är jag oerhört stolt över Wille och tycker att det är vansinnigt kul att han gillar hästar och ridning.

Även om träningen nere i Björka gick super så var jag ändå sjukligt nervös. Gissar att den för Wille och Harry mindre lyckade tävlingen uppe i Båstad satt kvar i skallen på mig. Det visade sig att jag var nervös helt i onödan. De gjorde debuten med bravur och Wille fick smaka på segerns sötma. Så jävla coolt rent ut sagt att gå in och debutera och vinna klassen.

MsvB i Sydslätten



Detta var just precis vad han och Harry behövde, nu är självförtroende åter på topp och Wille är om möjligt ännu  mer taggad i sin ridning. Nu håller vi tummarna för att de får vara friska och skadefria så att de kan fortsätta sin resa mot nya mål tillsammans.


Prisutdelning



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar