fredag 17 juli 2015

Nöjd med mig själv

Min äldsta son brukar skämtsamt säga att jag är ordförande i nojighetskommittén. Till viss del får jag nog tyvärr medge att han har rätt. Jag har noja för en massa saker, en av dem är att rida/hoppa på gräs och ännu värre är det när det är lite kuperat som på Frostas utebana. Skittramsigt, jag vet! Sitter i skallen på mig sedan Maggie och jag gick omkull på gräs (även om det inte var hoppning utan uteritt).

Hade väldigt svårt att bestämma mig om huruvida jag skulle tävla i dag eller inte. Tidigare under veckan försökte jag komma på en hel uppsjö av olika ursäkter för att inte göra det. Tänkte att kanske skulle hoppträningen inte gå så bra, så kunde jag skylla på det. Men nope, fick inte det att skylla på för träning gick ju strålande. Hm, visst ja Wille kan inte följa med, han ska iväg på annat. Frågade en väninna, hon kunde inte heller..........ja inte tänker jag åka själv när det ska broddas. Där fick jag en ursäkt, det blir inget tävlande. Jag menar det finns ju ingen anledning att åka bara för att tävla och tävla för tävlandets skull om det inte känns bra. Så där gick mina tankar men som tur vad hade Limpan möjliget att hänka så jag kom iväg. Vilken tur!!

Världens bästa Maggie visade sin hariga pilot att det där med att hoppa på gräs är plätt-lätt. Hon levererade en felfri runda och vi fick en rosett med oss hem. Känner mig väldigt nöjd med mig själv även om vi bara tog en 90 cm, det kändes så lätt. Att vi kom i väg, trots allt tvekande, känns väldigt GÖTT. Vilket var precis vad mitt självförtroende behövde.

Så Limpan, jag är dig evigt tacksam att du var så gullig och tog med dig Edith och följde med och peppade och hjälpte till. Vilken supermysig tävling det blev tack vare dig!









Bra start på helgen, hoppas att ni alla får en superbra helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar