onsdag 15 juli 2015

Härliga tisdag - Hoppträning & lättsamma hingstar

Semester på hemmaplan är inte så dumt. Massor hinns med som att jobba lite på mannens firma (mitt gamla jobb). Haha, semester från det ena jobbet för att jobba på det andra. Nä, riktigt så illa är det inte.

Vi har haft vår första hoppträning hemma på väldigt länge. Skönt att slippa köra iväg och dessutom lyxigt att det bara är Wille och jag. Gott om tid och massor av fokus, inte så dumt.

Känner att jag tagit ett stort kliv framåt när det kommer till mitt mod. Har tuffat till mig i min ridning men såklart har jag massor kvar att jobba med. En bättre och följsammare sist bland annat. Men Rom byggdes inte på en dag, bara att öva vidare. Är mer än nöjd över att jag utan att blinka hoppade en bana på dryga metern efter att vi värmt  upp på ett par hinder. I vanliga fall brukar det bli någon runda på lägre höjd först.

Wille och Harry gjorde en kanon träning och Wille har en bra känsla inför helgens tävling. Alltid gött med en bra träning inför en kommande tävling.


 

 När vi var klara med träningen, fixat hästarna och stallet for vi ner till byn (Sjöbo) för att hämta ut avmaskningsmedel till hingstarna samt matinköp. Bara en sådan sak som att handla i lugn och ro utan stress är lyx.  Nice med gott om tid!

Inser att vi har två fantastiskt lättsamma unghingstar. Inga problem alls att avmaska i hagen och inte heller att smörja in Calvados solbrända mule med salva. Underlättar verkligen med samarbetsvilliga hästar.  Hoppas nu att denna avmaskningskuren ska hjälpa och att det är maskarna som gör att Zlatan ser ruggig och solkig ut i pälsen och allmänt småhängig. Visst har han busat, lekt och galopperat men han ser lite småtrött ut i ögonen. Känns inte helt hundra och när jag ringde till veterinären och beskrev hans tillstånd och hur hans päls såg ut tyckte hon att vi skulle prova med att börja med att avmaska igen. Hm har avmaskat killarna massor av gånger redan i år men de kanske är känsligare än vad tillexempel Indra var i deras ålder. Minns inte att jag behövde maska henne så ofta. Hur som helst håll nu tummarna för att det hjälper.
 

Finaste småkillarna


Insmord mule
 


Trött kille
 


 
 
Ellie hängde med och passade på att ta ett dopp i killarnas vattenbalja. Vad säger man, alla sätt är bra utom de dåliga. Något som tycks stämma i detta fallet. Sköt med ett dopp ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar