måndag 6 juli 2015

Ett hjärta av guld

Jag har alltid älskat Maggie sedan den dagen hon kom till mig men herregud efter idag älskar jag henne om det nu är möjligt ännu mer. Hon har bevisat att hon är värd sin vikt i guld.

Tror varken att jag eller Wille i ärlighetens namn såg fram mot att tävla idag med tanke på den extrema värmeböljan. Men nu var vi anmälda så det var bara till att komma iväg. Kan ju alltid vara bra att testa på hur det är att tävla under lite mer extrema förhållanden. Funkar det inte så är det inte värre än att vi får åka hem.

Jag var först ut av oss med Maggie i 90 cm. Maggie var sig lik när hon inte varit ute på ett tag. Stimmig, spänd och tittig på det mesta. Fokus på allt utom hindren men som vanligt gör hon ändå sitt bästa och nollar. Gött!






Nöjd ryttare även om det inte blir de högsta stilpoängen på rundan MEN vi kom runt ;-)


Gott med vattenmelon i värmen

 
Efter en väldans lååång väntan i värmen vart det äntligen dags för Wille och Maggie att starta, en 1 m A:0/A:0. Det var många som strök sig så att tillslut vart det 50 startande och Wille och Maggie knep en andra plats. Herregud vad ska jag säga, finns inte ord för hur stolt jag är över dem. Hm får nog börja hålla hårt i min fina häst ;-)
 
 
Prisutdelning


 
Det var ett väldigt nöjt men av värmen slitet gäng som åkte hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar