fredag 5 juni 2015

Veckan så här långt

Jösses det är redan torsdag och nästan helg igen. Dagarna går så fort, hinner knappt med. Hinner knappt komma till jobbet innan det är dags att åka hem igen. Trivs superbra på mitt nya jobb, det är alltid roligt att köra till jobbet på morgonkvisten. Verkligen härlig känsla. Om dagarna går fort så är det inget mot vad de stackars timmarna som kallas fritid på kvällen gör. Gäller att se det positivt, när man har roligt går tiden fort.

I måndags åkte jag en sväng till Ystad för att shoppa lite tillsammans med Limpan, lilla Edith och Nelly-doggen. Om i fall att solen har nöjet att visa sig vill jag vara förberedd och ha ett par solglasögon i bilen ;-) Blev även lite annat smått och en söt sommarklänning till Edith. Så mysigt att hänga lite med dem, önskar att vi kunde träffas varje dag.


Nelly och Edith har var sin plats i vagnen
 
 
I tisdag hände något väldigt ovanligt, jag hamnade i bilkö på väg till jobbet. Något som aldrig hänt i historien tidigare. Knappt så att chocken lagt sig än ;-) haha *asg* Jag bor på vischan och jobbar på en annan vischa och passerar knappast något som kan likna något annat än vischan på vägen däremellan. En riktig lantis mao. 


 
 
På kvällen åkte jag ner till Ulrika i Tryde och hopptränade med Maggie. Passade såklart på att mysa lite med Indra när jag var där. Hon verkar trivas bra redan. Hoppträningen gick väl lite si så där. När hindren kom upp lite i höjd blev Maggie bekväm och nitade. Jag blev spänd och gav inte tillräckligt med eftergift i sprången och Maggie hoppade kråksprång jämfota. S k i t också, blir så sur på mig själv när jag gör på det viset.
 
Försökte att släppa det och göra om och göra rätt. Sista rundan när vi hoppade en liten bana på 1 meter blev helt ok. Är både missnöjd och nöjd. Missnöjd med att jag spände mig när hon nita så att det blev en massa kråksprång. Men väldigt nöjd med att jag hoppade en bana på 1 meter trots att jag inte hade någon bra känsla och att vi fick till det hyffsat. Ett steg bak och två steg fram....


 
 
I onsdags tog jag upp kampen mot min konstanta smärta i rygg, axlar och nacke. Provade något nytt, nämligen djupvågsbehandling. En god vän till mig har blivit behandlad tre gånger samt att hon låtit behandla sina hästar och hon är väldigt nöjd så här långt så förhoppningsvis funkar det....Om det nu funkat för henne och  bla RGB så kanske det kan funka även för mig. Passade på att titta till och mysa med grabbarna grus när jag ändå var där.


 
 
Planen var från början att jag skulle rida när jag kom hem från behandlingen men insåg att det inte skulle bli bra, kände mig helt slut i kroppen. Maggie fick hålla tillgodo med ett pass på skrittbandet istället.
 
I torsdags var trailern inne för däckbyte. Känns skönt att det är nya fräscha däck runt om nu. Typiskt bara att det ska hinna bli megapunka innan jag kommer på att ojsan då däcken är aldrig bytta sedan vi köpte trailern, kanske dags att byta. Ja ja nu gick det ju bra så ingen idé att tänka mer på det utöver att jag aldrig kommer att glömma den snälla människan som hjälpte oss att byta däcket så att vi kunde komma vidare till tävlingen.
 
Tog slövarianten när jag tog in Maggie från hagen för att rida, hoppade upp och åkte snålskjuts in. Fick Flashbacks till ponnytiden.........när det mesta var en stor lekstuga.
 
Känner mig fortfarande lite mör i kroppen sedan behandlingen men det gick skapligt bra att rida . Trimmade på ridbanan med dressyrsadeln där fokus var att få Maggie att lyssna med minimala hjälper. Vet inte om hon kände av att jag inte var på topp för hon lyssnade superbra och var riktigt arbetsvillig. Finaste Maggie <3 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar