tisdag 10 mars 2015

Små skutt

Vilken toppendag detta har varit. Devisen efter regn kommer sol har bokstavligen gällt idag. Shit vad solen gör mig på gott humör. Det har varit en eftermiddag med full aktivitet på hästfronten. Hovis har varit här så nu är alla hästarna fina om sina hovar. Både Calvados och Zlatan skötte sig exemplariskt, stolt hästägare!

Wille red Indra. Vi la upp ett litet kryss och la upp två bommar som infångare och Wille styrde på. Indra verkade tycka att det var kul och själv vart jag stolt som en tupp. Vilken häst och vilken unge. Indra har aldrig hoppat med ryttare på ryggen tidigare och Wille har aldrig styrt mot ett hinder med en gröngöling ;-)


 
 
Wille red ut en sväng med Powie innan vi red tillsammans på ridbanan med Maggie och Harry. Den här veckan får jag avstå hoppträning till förmån för Wille som behöver träna med båda ponnyerna inför helgens tävling. Jag och Maggie tog därför några språng hemma på ridbanan idag glatt påhejade av Wille och Harry. Maggie taggade till men kändes väldigt fin. Nu börjar jag också bli lite smått sugen på att komma ut och tävla lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar