måndag 16 mars 2015

Dubbla vinster

Både Wille och jag blev så glada när Cobbe ville följa med på tävlingen i Vellinge idag med Harry och Powie. En av fördelarana med att Cobbe följer med utöver att det är väldans mysigt att åka hela lilla familjen är att även Ellie-doggen kan följa med.

Vi kör fortfarande samma upplägg, dvs Powie startar bara i LC och Harry får gå både LC och LB. Kan säga att det blev aningens stressigt med två ponnyer i en och samma klass. Det var inte så många starter så det var inte gott om tid. Först ut var Harry.Wille gillar när han får starta först med Harry så det var ju toppen. Han red tufft redan från början och satsade på en bra tid i fas två. Gick upp i ledning och behöll den. Shit vilken lycka. Han var sist ut i klassen med Powie. Det blev inte mycket tid till framridning utan de fick mer eller mindre komma in direkt till framhoppningen men Powie var ändå skapligt med på noterna. Tyvärr smet hon förbi ett hinder i fas två och det blev 4 fel men de fick trots det en bra tid och kom precis utanför placering.

LC rundan med Powie


 

Vilken lycka och herre gud så stolt jag var. Första segern! Duktiga Wille och Harry. Vi fick lite andrum inför andra klassen och hann med att fika innan det var dags för bangång. Vi gick banan tillsammans och Cobbe var med och coachade på sitt vis. Haha, så gulligt. Ni som känner oss vet ju hur mycket han kan om hästar och hoppning ;-)

Wille startade bland de sista , jag var så sjukt nervös när det var hans tur. Kunde knappt filma för att hjärtat slog så att jag trodde det skulle hoppa ur kroppen. Hela jag skakade. Wille däremot så hur cool ut som helst. Han red lika tufft och beslutsamt denna runda och gick upp i ledning. Även denna gång behöll han den och blev därmed även segrare i LBn. Om jag var både stolt och glad när han vann LC så kan jag knappt beskriva känslan när han gick in och vann igen. Grymma grymma Wille!

LB rundan med Harry



När de spelade Här glider kingen in med Sean Banan (en av Willes favoritlåtar) och gratulerar William och Ballyhar King (som Harry egentligen heter) till segern kunde jag inte hålla glädjetårarna tillbaka. Äntligen lite pay off för Willes del efter alla motgångar. Det är så roligt när att slit han lagt ner betalar sig. Det värmer verkligen i mitt mamma-hjärta.


Wille och fina Harry

Väl hemma igen väntade stalltjänst och motionering av mina hästar. När stallet var klart och Wille åkt på fotbollsträning började jag med att longera Indra. Hon jobbade på lika bra som vanligt nu för tiden. Blir lika glad varje gång. Det är så härligt när hästarna verkar gilla att utför det jobb man ber dem utföra och att de är positiva.


 
 
Gick ner till grannen med Maggie. Hon fick jobba på i gymmet med ett pass på bandet medans jag blev bjuden på ett glas rött. Snacka om bra arbetsfördelning, hästen jobbar och "matte" sitter på gumpen och firar sonens vinster med ett glas vin tillsammans med grannarna. Att inte själva huvudpersonen är närvarande nämner vi inte, haha!
 
Detta har verkligen varit en av de bättre söndagarna på länge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar