torsdag 19 mars 2015

Det går framåt

Slutade tidigt idag från jobbet i Ystad, sån lyx att hinna med att både jobba en stund även på hemma-jobbet och att fixa med hästarna på eftermiddagen. När jag hämtat Wille i skolan gick vi direkt till stallet. Vi började med Indra som hade Wille-ridning på sitt schema.

De är båda superduktiga och idag fick Indra prova på att "hoppa" några små hinder i följd. Till en början i trav och sedan i galopp. Det går framåt för varje gång Wille rider henne.




Wille som också är krasslig hade inte mycket krafter kvar efter ridpasset med Indra. Tur att vi har tillgång till skrittband så kunde Wille vila sig medans hans ponnyer motionerades. Tyvärr resulterade det i att jag inte fick något ridsällskap idag. Vår plan från början var att vi skulle rida ut tillsammans men nu när det inte blev så ändrade jag min plan. Det fick bli en kombo av uteritt och lite småskuttande på ridbanan. Maggie var sådär lugn och sitt vanliga jag när vi skuttade över de små hindrena. Skönt att det verkar som att hon taggat ner. Fick en bra känsla och längtar tills vi ska hoppträna nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar