onsdag 4 februari 2015

Ovisshet

Just nu är nog ovissheten det som är värst. Tycker det är väldigt jobbigt när jag inte vet vad jag ska förhålla mig till. Brukar slänga mig med ordspråket, -gör som grodan lev på hoppet! Jaha, och hur lätt är det när det verkligen kommer till kritan? Skit svårt kan jag ärligen säga.







Försöker hitta positiva saker i tillvaron, har fått rådet av både min kusin och mina sysslingar som nyss förlorat sina föräldrar alldeles för tidigt att ta vara på tiden, de fick aldrig chansen. Ett råd jag verkligen tagit till mig. Mobiliserar om mentalt och försöker stuva om min tid.

Troligen kommer jag ha mina hästar längre tid än den tid min pappa har kvar här på jorden. Såklart hoppas jag på mirakel och att cancern går att bota så att han blir frisk igen. 

Willes ridning och tävlande med ponnyerna har fortsatt hög prio men min egen ridning och tävlande får komma lite i skymundan till förmån för umgänge med pappa.

Min önskan är att vi ska kunna göra en massa trevliga och minnesvärda saker tillsammans.

Såklart finns det ljusglimtar just här och nu i tillvaron, det är inte bara nattsvart mörker. Nedräkningen tills vi ska bli mormor och morfar har börjat på allvar, som vi längtar. 14 dagar kvar tills beräknad förlossning..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar