söndag 22 februari 2015

Mysig tävlingsdag

Åh vad jag älskar att åka på hopptävlingar. Särskilt gånger som idag när Wille tävlade, min kära man följde med som andrehästskötare och som hundvakt till bästa Ellie-doggen. Så mysigt att vi kom iväg hela familjen.

Tycker dessutom att det är vansinnigt roligt att träffa en massa trevliga människor man känner och kackla lite gojja. Idag träffade vi en massa bekanta så det blev en riktigt mysig och trevlig dag nere i Skabersjö.

Wille hade med sig både Powie och Harry. Det är andra gången vi åker iväg på tävling med båda ponnyerna och det funkar verkligen bra att åka med dem båda, skönt!

 
Hästskötarteamet ;-)






Först ut var Harry i LC, de gjorden en kanonrunda -dubbelnolla och kom precis utanför placering. Fina Harry gav Wille bra självförtroende inför de kommande rundorna.



Nästa runda var också en LC med Powie. Hon var inte på hugget på hoppträningen i torsdags så jag var lite orolig för hur det skulle gå idag. Wille tyckte att hon inte var riktigt på hugget idag heller vare sig på framridningen eller på framhoppningen. Gissa hur hög min puls var när de väl kom in på banan. Men då hände något med lilla prinsessan, hon tände till och de gjorde en superfin runda. Tyvärr blev det ett retligt pet på sista hindret i fas II.


 

Efter en väldigt låååång väntan vart det äntligen dags för dagens sista runda, Willes andra start någonsin i LB. Om min puls var hög när han red Powie i LCn så är det inget mot hur nervös jag var inför denna runda. Kunde knapp andas. Helt i onödan visade det sig. Min duktiga unge gick in och gjorde en sån kanonbra runda tillsammans med bästa Harry. Åh vad vi är glada för Harry, han är verkligen one of a kind ponny. Han ger Wille precis det självförtroende han såväl behöver.


 
 
 
Efter en lång dag körde vi nöjda och glada hemåt. Väl hemma igen blev det bråttom, Wille skulle iväg på fotbollsträning så Ellie-Bell och jag fick fixa stallet själva. Något som gick ovanligt kvickt och lätt. Kom på mig att jag gick med ett leende på läpparna, så jäkla glad och nöjd med dagen.
 
När jag var klar med stallet tog jag med mig Maggie till gymmet. Hon fick gå ett pass på bandet medans jag slöade och fubblade med mobilen. Bra fördelning ;-) 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar