fredag 20 februari 2015

Indra & hoppträning

Idag har det varit en bra dag på hästfronten. Maggie kändes super när jag red henne. Fick en sån härlig känsla, särskilt under galopparbetet. Blir glad men blev om möjligt ännu gladare när min grymt modiga och duktiga unge hoppade upp och red Indra idag.

Första ridpasset med henne sedan hon fått behandling hos veterinären. Vi började med att longera så att hon fick busa av sig lite. Wille red sedan en liten stund. Hon hade bra bjudning och var positiv så förhoppningsvis är vi på rätt väg.






 
 
 

När vi var klara med Indra fixade vi stallet lite kvickt innan vi åkte upp till ridhuset i Vollsjö med ponnyerna för hoppträning.

Harry var först ut. Tror det var en av deras bättre hoppträningar tillsammans. De tränade mest bana idag med tanke på att det är tävling nu till helgen. 
 
 

 
Powie däremot verkade inte vara lika på hugget. Hon var trött och seg så Wille fick kämpa hårt. Bara att hoppas på att hon taggar till på tävlingen.
 
 

 
Kände mig mer än nöjd med dagen när jag satte mig i bilen på eftermiddagen och styrde mot jobbet i Ystad för ett kvällspass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar