onsdag 18 februari 2015

En lååång väntan är äntligen över

Glädjen var total när vi långt om länge fick smset, nu är hon äntligen ute lilla Edith. Känns helt fantastiskt underbart att vi har blivit mormor och morfar, jag och min kära man. Nu är hon här och vi kan knappt bärga oss tills vi får hälsa på dem. En ny liten familj har bildats. Just nu är livet gott!

Låt mig få presentera vårt första barnbarn, lilla Edith född den 17 februari.





Stort grattis till de stolta föräldrarna Limpan och Andy och lycka till med er lilla familj<3
 
 
Det var länge sedan jag skrev här på bloggen men varken tiden eller orken har infunnit sig. Har jobbat mycket och väntan på någon form av besked gällande min pappa tär. Det har inte hänt så mycket på den fronten, det ska till några fler undersökningar innan vi kan få besked om vilken sorts behandling som ska sättas in. Håller mina tummar hårt knutna för att det ska gå att bota....
 
Däremot har det hänt ytterligare en väldigt rolig sak utöver att lilla Edith är född. Jag har fått nytt jobb och ska börja där i mitten av april. Jag ska gå tillbaks till ekonomisektorn och jobba tillsammans med min pappa och bror. Något jag verkligen ser fram mot även om jag inte alls hade tänkt byta jobb. Trivs väldig bra på mitt nuvarande jobb och de nya arbetsuppgifterna jag har där. Men ibland blir det inte alltid som man tänkt sig, på gott och på ont.
 
Vi var även på återbesök hos veterinären med Indra idag och besekeden vi fick därifrån var väldigt positiva. Indra har svarat bra både på behandlingen och det arbete som vi gjort med henne. Tyvärr har hon tappat en framsko men så fort vi får ordning på det är det dags att börja rida henne igen. Ska bli så spännande.
 
Hoppas att ni alla får en bra dag och att ni som har sportlov kan njuta av lite ledighet. Själv har jag en "soft" vecka på jobbet. Jobbat dag måndag, ledig idag (förutom lite jobb på firman hemma), jobbar kväll onsdag och torsdag sedan långledig fredag- söndag så det känns som lite sportlovsledigt även för mig. Lyxigt att hinna rida på dagtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar