söndag 11 januari 2015

Stiltje i snålblåsten

Usch, detta har verkligen varit en trist vecka med ett undantag - jobbet. Förkylningen håller mig i ett järngrepp, seg som sirap och vill inte ge med sig. Visst, det är inte värre än att jag kunnat jobba men mer än så har inte orken räckt till. Wille har pendlat mellan riktigt kass, lite bättre för att sedan bli kass igen.

Vädret är mest bara skit, regn rusk och blåst. Stackars hästarna, de har verkligen inte fått göra många knop utan mest vilat. Ja med undantag av i tisdags då Maggie och Powie kom upp till ridhuset en sväng. 

 

Harry reds på ridbanan och Indra fick jobba i linan. Att Indra longerades var för att jag ville se om hon blev varm/svullen på vänster sida som hon blev i söndags. Det var inte lika tydligt som i söndags men lite varmare blev hon där. Masserade med Arnikagel. 

Våndas nästan för att åka till veterinären med henne. Tänk om det är något som gör att hon inte kan bli ridhäst. Nä vill inte vara negativ och tänka svart. Känns som att min kvot vad gäller "skit med hästarna" är fylld för ett bra tag framöver. Vill bara känna att det går bra nu :-) Håll alla tummar och tår som går!

På jobbet händer det en massa spännande saker och jag ska få prova på nya utmanande arbetsuppgifter. Det blev även klart under veckan att jag byter arbetslag och även schema redan nu den 23e. 

Ser fram mot en nya vecka och hoppas att både hälsan och vädret bli bättre. Vill så gärna komma igång ordentligt med hästarna. Blir deppad och otålig när det inte händer något

 

Stallets små prinsar väntar på nattmat
 
Håll hårt i hatten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar