torsdag 15 januari 2015

Mitt i veckan

Känns inte ens lönt att klaga över vädret längre. Det är väl bara till att acceptera eländet och gilla läget MEN shit så trött jag är på allt blåsande och framför allt regnande :-(

Var iväg till veterinären med Indra i tisdags. Det har känns som att allt inte står rätt till med henne med tanke på att hon inte vill gå fram när hon rids men när hon longeras är det inga problem. Hon är förvisso väldigt omusklad men det känns inte som att det skulle var en ensam andledning. Hon har känts stel och lite som två delar men ingen varken kännbar eller synbar hälta vad jag märkt. Veterinären hittade inte heller någon hälta men däremot är hon väldigt spänd i sin rygg, likt en planka enligt veterinären och har ont i ryggen. Hon blev behandlad i ryggen och ordinationen är nu att hon ska arbetas för att muskla sig men får inte ridas. Hmm den blir lätt den. Så jäkla synd att hon inte vill gå på bandet för det känns som att hon verkligen hade varit betjänt av det. Nu är planen att longera och tömköra henne tills det är dags för återbesök om två veckor.


Indra inne på röntgen


 
Även hovis var på besök i tisdags. Alla hästarna blev fina om hovarna. Harry fick beröm för sina fina hovar och sin liksidighet. Kul, Wille blev stolt så klart. Passade på att fråga hovis om han märkt någon skillnad på Maggies hovar sedan jag bytt foder och slutat ge henne Enzion. Än så länge var det ingen skillnad. Skönt, hoppas det håller i sig så kan jag spara in på den kostnaden.



Indra jobbade på fint i onsdags

Strechtning 

Harry och Maggie fick sällskap av bästa Ellie-doggen på gymmet

Ellie fick en fin present av min väninna Anne. Ett rosa halsband med bling-bling. Någon som vet vilken mattes favoritfärg är. Tack snälla❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar