måndag 5 januari 2015

Miljöträning

Nu är det slut med skyddad verkstad för min och Indras del. Nu måste vi komma komma ut på lite äventyr och inte bara hålla oss i vår komfortzon hemma.

Tyvärr kan jag inte briljera med att jag lyckats få henne att gå på skrittbandet. Jäkligt synd med tanke på att hon verkligen skulle behöva det. Skrittmaskin känns som ett helt ok option. Kan ju liksom inte hända så mycket!? (Hoppas jag) 

Dagens äventyr blev att lasta in Indra och Harry i trailern och köra till Tryde för att introducera Indra för skrittmaskinen. Undertiden Indra skapade den bekantskapen passade Wille på att rida Harry i ridhuset.
 

Duktig Indra tycker att det går lite långsamt


Wille och Harry


 

När Indra gått klart upptäcke vi att hon hade som en svullnad som dessutom var varm på vänster sida strax innan ländryggen. Nåt skit (på ren svenska) är det i ryggen eller bakkärran på henne. Det räcker nog inte med att ta henne till en equitetapeut som är inplanerat utan det är nog lika bra att ta henne till en veterinär. Vill kolla upp henne ordentligt innan vi fortsätter att jobba med henne. Förhoppningsvis hittar "vi" något som kan förklara varför hon har en fis på tvären när det kommer till ridningen på ridbanan. Jag hoppas att det är något hon försöker säga.........om inte får jag se till att tuffa till mig.

Suck alltid är det något skit!! Varför kan det inte bara flyta på? Jaja det är nog bara att inse att så här är det när man håller på med hästar.

Wille och jag går fortfarande på halvfart, förkylningen vill inte riktigt ge med sig. Ni vet när man inte känner sig sjuk, sjuk men ändå inte har orken som vanligt. Vi var inte alls på G för att rida när vi kom hem igen. Wille var trött efter ridningen av Harry och jag var allmänt seg efter att gått upp vid 5-tiden i morse och sedan jobbat nere i Ystad fram till lunch. Vi valde mao the easy way out och gick ner med Maggie och Powie till banden. Åh vad jag är tacksam för dem, de är verkligen guld värda.


Duktiga Powie och Maggie traskar raskt på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar