onsdag 10 december 2014

Skitväder

Dagar som dessa, när det blåser snålt och regnet öser ner och tempmätaren visar närmre nollan är nog både jag och hästarna extra tacksamma över att vi har världens bästa stallhjälp - Josse OCH att vi har så oerhört vänliga grannar.

Redan vid lunchtid stod hästarna och frös, alla skakade av kylan och ville inget annat än att komma in. Tur för dem och för mig också för den delen som slapp ha ågren över hästarna medans jag var på planeringsdag med jobbet att Josse hade tid att åka ut tidigt för att ta in dem. Fick lite rapport och bilder via sms från gänget i stallet. Båda fölisarna skakade rejält, de blev avtorkade och fick låna täcken av Powie när de kom in.



Calvados ser ut som om han nyss klivit ut ur duschen


Powies täcke passade Calvados perfekt


Så gulligt med täcke


Wille lekte med Maggie, fråga mig inte vad de kallade leken
 
 
När jag kom hem från jobbet hade vädret lugnat sig men eftersom belysningen till ridbanan fortfarande inte funkar var det bara att lägga ner projektet att rida, fick mao bli vila för hästarna idag. Eller ja för alla utom Powie, hon vilade igår så hon fick hänga med mig en sväng till gymmet (läs ner till grannen).  


Powie in action
 
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar