fredag 5 december 2014

Ingen belysning

Nu är jag igång och gnäller över mörkret. Brukar säga att det är bättre att tända ett ljus istället för att förbanna mörkret......typiskt nog så går inte det ikväll, i alla fall inte på vår ridbana. Nått mög har hänt så jordfelsbrytaren löser ut. Regn och kolsvart ute inspirerar föga.

Som tur var hade Josse longerat Indra medans det var ljus och Wille hade hunnit med att rida Powie. Var bara Maggie och Harry kvar. Vår plan var från början, ja på den tiden när vi trodde att belysningen funkade att Wille och jag skulle rida tillsammans när jag kom hem från jobbet. Nu blev det inte så. Planen fick revideras, Harry fick byta vilodag och Maggie fick gå ner till grannen för ett pass i gymmet (läs på skrittbandet).

Är väl bara att resignera och inse att jag får ta det lite som det kommer, ha en grundplan som troligtvis ofta kommer att revideras pga väder och vind. Behöver jag säga att jag önskar mig ett RIDHUS.

Tycker att det är tråkigt med bloggar utan bilder, idag blev det inga bilder men fick en liten filmsnutt av Josse från longeringen med Indra idag, den får bli dagens bild.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar