söndag 28 december 2014

Grrrr j...vla minusgrader

Visst är väl lite kyla och framför allt solsken att föredra före regn och geggamoja MEN jag vill inte ha blixthalka och stelfrusen KNÖLIG mark. Som det är just nu är jag livrädd att hästarna ska bryta benen i hagen och det går inte att rida vare sig på ridbanan, stubbåkrarna eller någon annan stans utöver ridhus.

Efter ytterligare en misslyckad uteritt idag, där hästarna mer liknade Bambi på hal is än något annat (det var faktiskt väldigt obehagligt när de inte fick något grepp) har jag nu betalt in ridhusavgiften till ridhuset i Vollsjö.

Är nog inte hellyckat om ponnyerna ska tävla på fredag och den enda motionen de får är att gå på skrittbanden. Jo jag vet att det ska bli mildväder igen men det är inte förens på onsdag och då tar det väl någon dag innan det går att rida igen och då är det så dags.

Inser att om vi nu ska kunna hålla igång alla fyra hästarna under vintern så är det nog inte läge att snåla in på ridhusavgift och hoppas på att vi ska kunna rida hemma på ridbanan de flesta dagar. Nä det är bara att ställa in oss på att lasta hästarna och köra iväg om det ska bli något vettigt av ridningen.

Behöver jag säga att jag längtar något grymt efter våren..........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar