torsdag 4 december 2014

Första dagen på nya schemat

Känns verkligen ovant att ställa klockan på 05:20 för att hinna med att släppa ut och fodra hästarna innan jag kör till jobbet vid kvart över sex. Det finns helt klart fördelar med att jobba kväll, sovmorgon är en av dem.

Idag är min första dag på nya schemat, ett schema med flest dagpass men även några kvällspass. Ja helgerna slipper jag tyvärr inte undan. Jobbar två helger på fem veckor. Går att stå ut med ;-)

Det var kolsvart ute när jag körde i morse och lika svart när jag kom hem. På onsdagkvällar har Wille fotbollsträning och om jag inte har möjlighet att hämta honom efter skolan så hinner han inte motionera sina ponnier. 

Tur att vi har så snälla grannar. Powie och Harry fick helt enkelt hänga med ner till hästgymet. Tror inte att Harry gått på skrittband tidigare men han var duktig och fixade det galant trots en vis skepsis.

 



Söta ponnyligan, hur gulliga är de inte när de går sida vid sida!

Just nu är det högre prio att ponnyerna hålls igång än mina hästar om det är så att tiden inte räcker till för att motionera alla. Wille ska iväg på en pay & jump på lucia och förhoppningsvis kommer vi även kunna komma iväg på tävling den 2a januari. För Maggies del är det långt kvar tills tävlingssäsongen drar igång igen så det är inte hela världen om hon ibland får ta det lite lugnare. Så eftersom tiden inte räckte till för alla idag fick mina hästar stå över och vila. Tror inte att de misstycker...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar