måndag 8 december 2014

Andra advent

Inte kan vi stoltsera med att andra advent  bjöd på något vidare väder. Regn och snålblåst. Fy sjutton men hur det än är så kan jag inte göra så mycket åt det, vädret är liksom som det är oavsett. Har njutit av att haft en hel helg på hemma plan. Känns som att det var länge sedan jag var ledig en hel helg. Mysigt att vara ledig tillsammans med familjen.

Ställde klockan tidigt, släppte ut hästarna, åt frukost och sedan begav Wille och jag oss iväg för att hjälpa goda vänner en stund på förmiddagen. 

När vi kom hem stod stallet och väntade på att bli fixat. 

Indra är så gullig mot Calvados och låter honom vara med och dela höhög nu när han inte har sin mamma i hagen längre.

Efter lunch fixade min kära man med belysning till de bortesta hagarna. Som det är nu ser man inte ett kungens skit när hästarna ska tas in. Han är modig min man, ställde sig i skopan på traktorn och lät Wille hissa upp skopan så högt det gick för att sätta upp en lampa på en av stolparna. Wille briljerade bakom spakarna och lampan kom på plats. 

Under tiden grabbarna fixade med lampan roade jag mig med att försöka hämta in Harry från hagen. Vi hade planerat att rida ut en sväng medans det var ljust. Hans plan överensstämde tydligen inte riktigt med min och Willes. Det gäller att vara envisast. Det slutade med 1-0 till Wille och mig.

Vi red Framnäsrundan, första uteritten med Harry. Han var pigg och framåt men snäll och lydig. Eftersom mrH är otittig fick han gå först, något som passade Maggie bra. Hon blir alltid lite mindre spänd o stissig om hon slipper gå först. Kan inte låta bli att le när jag skriver om Maggie och hennes tramsande när det kommer till uteritter. Jag menar hon är ju inte direkt någon orutinerad unghäst och det är ju inte heller så att omgivningarna är nya för henne. Hon har ju trots allt bott hos oss i över tre år. Men det är sådan hon är min lilla prinsessa...........

 

 
 
Powie fick jobba i linan. Något som veterinären som undersökte henne för dryga månaden sedan rekommenderade oss att göra. Helst lång och låg, sträcka ut ryggen ordentligt. Har blivit lite si och så med den saken men idag kände jag att det var dags att ta tag i den saken. Planen är att bli bättre på det och longera henne en gång i veckan. 






 
 
Hoppas att ni alla haft en mysig andra advent!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar