onsdag 12 november 2014

Uteritt i ruskväder

Skulle ljuga om jag påstod att jag var toppsugen att rida ut i ruskvädret idag. Vikingar som vi är klädde vi på oss ordentligt och trotsade vädret.

Hästarna verkade inte riktigt på humör de heller, alla utom Maggie var riktiga surkärringar. Indra var värst och sparkade efter Powie. Vet inte om det var vädret eller att vi red ut med alla hästarna utom fölisarna som upprörde henne men helt klart hade hon en fis på tvären.

Red en kortare runda och avslutade med lite galopp inne på ridbanan. Att försöka ställa upp ett gäng surkärringar för gemensam fotografering kan verkligen vara en utmaning.


På kvällen var jag hemma själv och hade soffhäng tillsammans med hunden och katten. Eftersom jag var själv hemma så var jag boss över fjärrkontrollen = kolla på VW Grand Prix hoppningen från Göteborg. Faktiskt inte så dumt att vara ledig en kväll och bara mysa.


Passade på att höja mysfaktorn ytterligare genom att premiärelda i öppnaspisen. Älskar verkligen doften och värmen som blir när man eldar.

Lägg till bildtext


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar