måndag 17 november 2014

Tävling med laget

Har kommit upp mig i min egna lilla värld. Så pass mycket att jag i ett svagt ögonblick sa jag till att rida i klubbens lag i Allsvenskan i sista omgången. Hur tänkte jag där? Visserligen är det "bara" 1 meter men hallå, hur många 1-m klasser har jag och Maggie gjort? INTE är det många.

Nåja de får väl skylla sig själva när de frågar ett så pass orutinerat ekipage tänker jag och hade bestämt mig för att inte känna någon press.

Det var nästan kusligt att köra med trailer idag, det blåste rejält och sög verkligen tag i trailern. Stackas Maggie blev ordentligt omskakad där inne. Hade kollat via google maps hur lång tid det skulle ta att köra, la till lite och tyckte att vi hade gott om tid. Kom fram mycket senare och vips så blev det bråttom till tusen. Hann bara komma in till framridningen så var det dags att gå vidare till framhoppningen. Stackars häst, Maggie var inte alls med på noterna - hon var seg, kändes trött och bjöd inte alls.

Första rundan blev också därefter, fick två stopp på murhindret (Maggie brukar inte stanna) och flera sega kråksprång. Jaja, får skylla mig själv. Tills nästa klass tog vi ut henne i betydligt bättre tid och jag hann med att rida fram ordentligt.

Däremot gick framhoppningen sådär, fick två stopp på oxern!!! Vad händer? Sänkte oxern och lyckades få över henne innan det var vår tur att gå in på banan. Peppade mig själv när vi var inne på banan och bestämde mig för att vi skulle fixa detta. Något som nästan skedde, tyvärr fick vi ett retligt pet. Maggie kom i korsgalopp genom svängen tog av lite stort mot en oxer och fick med sig bommen. Inte mycket att göra. Glad att vi kom runt.

Är pga omständigheterna väldigt nöjd med oss. Som sagt vi behöver, eller framför allt jag behöver massor av mer rutin så vi kämpar vidare. Känner ändå att det hänt massor med både mitt självförtroende i hoppningen och mina tävlingsnerver. Nu känns det i alla fall inte som att jag åkt på en släng av magsjuka så fort jag kommer in på banan ;-)

Tyvärr blev det inga kamerabilder men lyckades fixa några suddiga ögonblicksbilder från filmen som min bästa hästskötare Josse filmade. Känns väldigt lyxigt att Josse ville hänga med som hästskötare trots skitvädret. Extra stort tack för det!

Hur gick det då för vårt lag? Tyvärr var vi bara tre stycken så pga av min och Maggies miss gick vi inte vidare till omhoppning. Känns sköt att jag varnade dem innan ;-) En sak är helt säker, shit va det är roligt att vara ute och tävla. Man träffar en massa folk man känner, snackar lite och hejar på varandra oavsett vilket lag man tävlar för, så trevligt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar