måndag 1 december 2014

Helgen

Kan bara sälla mig till den stora skaran som hävdar att tiden rusar förbi, redan fösta advent.

Det har inte blivit något direkt adventsmys med familjen, jag har jobbat nere i Ystad både lördag och söndag. Har åkt vid lunch och kommit hem vid 23-tiden.

I lördags passade jag och Wille på att rida ut en sväng med skimmeldamerna på förmiddagen. Även om det var blåsigt och kallt var det helt underbart att solen visade sig. Vi red "Framnäs-rundan", en runda Maggie gått ganska många gånger men vad hjälpte det? Hon var lika rädd och sjåpig som vanligt. Söta häst, hur svårt kan det vara liksom?! ;-)
 

 
 
I söndags förmiddag var det lika fint väder. Wille och Cobbe stack iväg direkt efter frukost på fotbollsmatch. Själv fick jag skynda för att hinna med att adventspynta åtminstone i stallet och jobba lite med Indra. Longerade henne och jobbade dels med bommar på marken och även upphöjda bommar. Hon var positiv och duktig idag, så roligt! 
 
Tur att jag har bra hjälp i stallet, Maggie fick följa med Powie ner till bandet på eftermiddagen med Josse och Wille. Skönt att kunna få hjälp med det när jag jobbar och inte hinner med att motionera båda hästarna. 




Hoppas ni alla haft en mysig första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar