tisdag 11 november 2014

Busig häst på hoppträningen med laget

Kan knappast påstå att vi gjorde särskilt bra ifrån oss på kvällens hoppträning nere i Björka med laget.

Maggie var överladdad, jag blev spänd = kass ridning. Det är inte särskilt likt Maggie att bocka och bralla efter hindrena, något som gjorde mig osäker. Var inte sugen på att tugga grus. Wille var med och peppade mig så gott han kunde.

Sista rundan, en oxar sedan snett igenom till en kombination med två räcken med två galoppsprång emellan och sedan vidare snett igenom igen till ytterligare en kombination med räcke in, två galoppsprång och sedan oxar ut, fick vi till skapligt. 

 
Trött häst efter träningen

Väljer att fokusera på det positiva, inte haka upp mig på att jag red uselt. Genomförde hela träningen trots att jag blev osäker och att det kändes skit. Hoppade högre än min bekvämlighetszon i rådande stund. Hindrena var högre än de kommer vara på tävlingen till helgen. Vi fick träna på mer än att bara hoppa idag skulle man kunna summera kvällens träning med att vi i alla fall genomförde den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar