torsdag 6 november 2014

Brr höstrusket gör sig påmint

 
Det har sina fördelar att jobba kväll. En av dem är att jag kan rida dagtid medans det är ljust. Red tillsammans med Wille direkt efter att jag hämtat honom från skolan.
 
Vi red på ridbanan och han fick kämpa på barbacka. Jag själv däremot var bekväm och red med sadel. Kan inte låta bli att känna ett uns av avund när jag ser hans mod och grymma balans. Här sitter jag och kämpar för att komma ner i sadeln, att inte skumpa rundor halvvägs till himlen medans han sitter och galopperar barbacka med tyglarna i en hand och ridspöet i den andra. Det ser ut som om han leker någon form av riddarlek och spöet ska föreställa någon form av riddarsvärd.....  
 
 

 

 


 
 
Idag känns det att hösten är här, det var sådär kallt och ruggigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar