tisdag 14 oktober 2014

Tävling

Var ledig i söndags så jag passade på att tävla, gäller att ta tillfället i akt. Maggie har varit igång ett bra tag nu sedan skadan i somras så nu var det dags att ta två klasser. 90 cm och 1 meter. Kändes bra att ha onsdagens träning i bagaget. Gött och åka på tävling med vetskapen att vi hoppat högre hemma utan problem. Dämpar höjdnojjan.


Wille var gullig och hängde med trots utebliven sovmorgon och Josse var supersnäll och kom körandes direkt till tävlingen från sitt jobb. Har inte tävlat i Lillhagen tidigare men har varit där med Limpan på den tiden när hon tävlade sin ponny så jag visste att det var ett "bra" ställe.
I första klassen var vi felfria, nice. Innebar att jag gick in i nästa klass med en bra känsla. Kände dock av att jag jobbat kväll dagen innan.

Är nog inte helt optimalt att duscha häst och förbereda inför tävling vid 23-tiden och hamna i säng efter midnatt när klockan ringer 06.00 på morgonen dagen efter. Hur som helst så kände jag mig trött och aningens ofokuserad. Gjorde en ryttarmiss, jag var inte helt med och vi fick snopet nog ett stopp på ett räcke som stod utmed sargen vid läkaren. Drog på oss 6 fel. Resten av banan gick bra, väljer att inte haka upp mig och lägger det på lärokontot. Nu blickar vi framåt :-)


Sista hindret i grundomgången i 1-metersklassen


Finaste Maggie <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar