onsdag 8 oktober 2014

Lite höjd

 
Dagens hoppträning var en riktig boost för självförtroendet.........äntligen har jag vågat hoppa lite högre hinder med Maggie. Har planerat in tävling till helgen så jag bad Sofia sätta upp några oxrar eftersom jag fått för mig att jag tycker att de är lite "jobbiga".
 
Hon tog mig på orden och satte upp tre oxrar och ett räcke som jag hoppade efter att vi jobbat med lite gymnastiserade övningar inledningsvis. Tyckte inte att jag hade det där trycket i henne i början av passet, fick inte fram henne ordentligt men efter ett tag blev det bättre.
 
Maggie var verkligen superduktig, är så stolt över oss.....att vi vågar ;-) Ingen av oss har direkt någon vana av att hoppa hinder högre än 1 meter men jag antar att det nu är dags att spänna bågen en aning och  börja utmana oss lite mer än vi gjort tidigare. Det gäller att öva om vi ska bli bättre och då måste vi ju även öva på höjden.
 
Självklart har Sofia en stor del i att jag vågar utmana mig själv, hennes fantastiska tålamod och förmåga att peppa, plus att jag tränar hemma själv tror jag är precis vad jag behövt .
 
 
Stolt och lycklig ryttarinna
 
 
Tyvärr hann jag inte se mycket av Willes träning eftersom jag jobbade och sedan hade bråttom att fixa iordning Maggie men enligt rapport gick det bra. Fokus för deras del var mer markarbete och gymnastikhoppning än banhoppning. Kan inte låta bli att nämna hur otroligt lyxigt det är att Wille kan börja träna fast jag inte slutat jobbet än och att jag bara sedan kan gå direkt från jobbet till stallet och fixa min egen häst. Han sköter sig själv, nice!
 
För Indras del blev det träning i lina. Känns inte lönt att rida henne just nu när jag inte har någon som kan stå på marken och hjälpa till att driva på om hon får för sig att lägga in handbromsen. Josse åkte hem när hon var klar och Wille stack iväg på fotbollsmatch så det bidde bara jag kvar. Gör inget att det inte blev någon ridning för det blev "ett lyckat" arbetspass i linan. Jobbade mycket med övergångar mellan trav och galopp, plus att vi jobbade med att det var jag som skulle bestämma när dessa skulle ske. 
 
 
Försök till Selfi men Indra tyckte  det var ett trist påhitt.
 
Här är en filmsnutt från hoppträningen
 
  video

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar