onsdag 1 oktober 2014

Jobb - hästarna - jobb

Ungefär som rubriken säger har min dag sett ut. Om jag ska vara helt ärlig känner jag en viss frustration kring min jobb situation. Är inte helt lätt att få ihop tillvaron med två jobb och stallet fullt med hästar.
 
Men gapar plånkan tom och man som jag vill ha många hästar är det nog bara att bita ihop och gilla läget MEN ibland känns det stressigt. Känner mig ständigt jagad, att jag inte hinner göra något ordentligt utan har alltid bråttom till något annat.
 
Hur som helst är två jobb bättre än inget men såklart hoppas jag kunna hitta något jobb som är mer av en permanent lösning i sin karaktär än de jag har just nu. Om man nu kan säga att ett jobb är en permanent lösning. Ja ja jag tror ni fattar ;-)
 
Som sagt jobbade på "hemma-jobbet" på förmiddagen. Direkt när jag hämtat Wille från skolan gick vi till stallet. Red Maggie och Powie. Blev ett supermysigt pass där vi galopperade på stubbåkrarna, klättrade lite på kullen ner i skogen för att avsluta med att skritta hem genom snårskogen. Båda hästarna var superduktiga och vi fick en mysig stund tillsammans Wille och jag innan det var dags för mig att snabbt byta om för att åka ner till Ystad och avverka ett kvällspass på jobbet där.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar