fredag 12 september 2014

Träning

Idag var det dags för träning för Sofia igen. Måste återigen nämna hur otroligt lyxigt och bekvämt det är att tränaren kommer hem till gården och håller träning.
 
Wille och Powie var först ut och de jobbade mest med markarbete, bommar på marken och några upphöjda. När vi red igår försökte Wille få till galoppombyten över bommar. Något som visade sig vara klurigt. Han fick öva på det även på träningen idag men det är som att Powie inte alls lyssnar på hjälperna utan gör lite som hon själv tycker. Helt klart något som kommer kräva en hel del arbete.
 
I övrigt verkade hon trött idag och inte alls på G. Wille fick jobba hårt och hon svarade knappt framåt. Hmm undrar om det är väderomslaget eller så kanske hon börjar behöva lite extra energi? Planen är nu iallafall att hon får ta det lite lugnt och ha skoj fram till tävlingen så att hon känner sig motiverad.
 
För min och Maggies del var det dags för vår första hoppträning sedan skadan. Det var dessutom första träningen för Sofia. Tycker att det är sjukt jobbigt att träna för någon ny första gången. Självförtroendet är i nivå med skosulorna. Kan inte hålla snattran utan börjar ursäkta mig direkt.
 
Sofia tog det med ro och fokuserade på att få mig att droppa skitsnacket, ha kul och rida.
Träningen gick bra och framförallt kändes Maggie superbra och fräsch. Även om jag inte kan briljera med att vi hoppade några högre höjder så höll jag ändå haren på mattan trots att jag varit "ur hoppningen" ända sedan i början på juni. Så roligt att vara igång igen!
 
 
Uppvärmning
 
 
 
Nöjd häst och ryttare efter träningen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar