lördag 20 september 2014

Tävling

Äntligen äntligen dags för tävling igen. Maggie och jag har inte tävlat sedan i början av juni. Känns som en hel evighet.
 
Kan inte direkt briljera med att vi hunnit träna så särskilt mycket heller, två tillfällen är vad vi hunnit med. Nåja en 90 cm borde vi kunna klara av vid det här laget utan att ha tränat en massa. En av anledningarna till att jag ändå ville tävla var att det var tävling i Sydslätten, ett ställe jag verkligen gillar att tävla på.
 
Upp i ottan men Wille var gullig och hängde med. Josse körde direkt från sitt jobb och anslöt på tävlingsplatsen. Maggie var ovanligt lugn, ja jag med för den delen. Var så sjukt trött. Tur att vi bara skulle ta en klass. Maggie var inte riktigt på hugget vare sig under framridningen eller framhoppningen. Värmde bara upp precis så mycket vi behövde men inte mer med tanke på att hon inte varit igång så länge och dels kändes hon nästan lite trött.
 
Väl inne på banan taggade hon till (vilket jag också trodde att hon skulle göra, skönt att jag börjar känna henne väl vid det här laget) och gjorde en felfri runda. Piloten, dvs jag gjorde kanske inte min bästa runda, var nog mer nervös än vad jag ville erkänna för mig själv, eller någon annan heller för den delen. Är ändå nöjd med min insats för jag var väldig bestämd under hela rundan.
 
Det blev även premiär för nya tränset High Jump från PS of Sweden. Shit så nöjd jag är med det. Mjukt härligt läder, plus att det verkligen satt som en smäck på Maggie. Gillar tanken med ergonomiskt utformade träns för bästa komfort för hästen.  
 
 
Så nöjd med finaste Maggie
 
 
 
När vi kom hem igen var det bara att ta sig i kragen och fixa stallet sedan hoppa i duschen, äta något för att sedan avverka ett arbetspass nere i Ystad (14-22). Tror det är någon som kommer somna ovaggad ikväll.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar