lördag 27 september 2014

Ledig fredag

Så jäkla nice med en ledig fredag. Även om det inte innebär någon direkt sovmorgon så är det ändå inte samma stress. Gick ut till stallet i lugn och ro efter frukosten. Fodrade och släppte ut alla utom Indra och Maggie.
 
Började med Indra som hade tömkörning på sitt schema. Var inte helt säker på hur det skulle gå med tanke på att det var evigheter sedan vi tömkörde. La extra fokus på övergångar, mestadels mellan trav och galopp. Hela äventyret gick som en dans. Hon var pigg, lyhörd och lagom framåt.
 
 
En suddig bild på Indra in action

 
Maggie fick jobba i longerlinan. Något hon inte gjort på väldigt länge. Även hon gjorde ett strålande jobb. Extra roligt att jobba med dem när de är pigga, alerta och lyhörda.
 

 
Ytterligare en suddig bild, Maggie värmer upp
 
När jag var klar med hästarna var det lite skitjobb (läs mockning) som fixades innan jag åkte och hälsade på en kompis/kollega och tittade på hennes hästar. Sicken lyx att hinna med att vara lite social.
 
Kvällen ägnades åt hoppträning med ponnylaget. Wille och Powie är nere i en svacka när det kommer till hoppningen. De gånger de tävlat under utomhussäsongen har det gått mindre bra. Förhoppningen är att det ska gå bättre nu när inomhussäsongen drar igång.
 
Powie är en ganska bekväm tjej som inte alltid bjuder till. Wille fick jobba hårt och var inte så nöjd efter träningen. Vill så gärna att de ska ta sig ur svackan så att Willes självförtroende blir bättre även om jag till viss del tycker att det inte ska gå allt för lätt hela tiden. Lite måste man kämpa men det blir inte roligt om det aldrig går bra.  
 
Hoppas ni alla får en trevlig helg! Själv åker jag ner till Ystad vid 06-tiden i morgon bitti för att jobba och landar hemma igen vid 23-tiden på söndag kväll. Tur att jag har bästa stallhjälpen Josse som tillsammans med Wille och min kära man tar hand om hästarna och stallet när jag är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar