torsdag 4 september 2014

Hoppning

Arbetsmässigt var denna dagen identisk med gårdagen. Dvs jobbat hemmavid på förmiddagen och i Ystad på kvällen.
 
Indra hade vilodag men Maggie fick ta några skutt idag. Inga höjder att tala om men ändå lite hinder. Gick superbra. Brukar bli lite osäker och inte känna mig helt komfortabel med att hoppa själv. Vet inte varför men den känslan infann sig inte alls idag. Kände mig helt trygg med mitt eget sällskap och är grymt taggad inför att komma ut och tävla lite igen efter vårt sommaruppehåll.
 
Wille hade hoppträning för Sofia när jag var klar på ridbanan. Hann tyvärr inte se så mycket av träningen eftersom jag var tvungen att byta om och åka till jobbet i Ystad. Men enligt rapport så gick det superbra och Willes självförtroende fick sig en riktig booost. Sofia läser till mental-coach och just den mentala biten får stor fokus vilket stämmer väl överens med behovet.
 
Tänk så lyxigt att få träna på hemmaplan, slippa köra iväg. Jag har funderat mycket på hur det ska bli med hoppträningar för vår del under hösten/vintern eftersom jag inte vet hur det blir med jobb och så. Lite svårt att boka upp sig på en fast dag och tid utan att ha en aning om jag kommer kunna komma iväg eller inte. Ytterligare faktorer på plussidan utöver att vi slipper köra är att Sofia är flexibel och vi kan boka dag och tid vecka för vecka och bäst av allt är att Wille kan träna även om jag är iväg och jobbar.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar