tisdag 2 september 2014

Älskar när det är full aktivitet i stallet

Finns inget bättre än när det är full aktivitet i stallet.
 
Som allt som oftast nu för tiden är det ett projekt att få tid till allt som jag vill hinna med. Förra veckan var Wille på träning med klubblaget nere i Ystad. Det visade sig att hon som höll i träningen där bor bara ett stenkast ifrån oss och dessutom var hon villig att köra ut till oss för att ha privatlektioner för Wille. Verkligen passande när jag inte hinner köra iväg.
 
Dessutom är det inte avhängt på mig om Wille hinner träna eller inte. Eftersom jag inte alls vet hur min höst kommer att se ut gällande jobb osv så känns det väldigt bra att kunna hitta en lösning som är flexibel och inte helt avhängd på om jag är hemma eller inte. Såklart vill jag vara med och titta när han tränar. Ja ni fattar vad jag menar.
 
Såhär första tränigen blev det lite av en känna på träning med markarbete och bommar. Försökte vara med och titta lite grann. Tyckte att hon hade ett bra upplägg och hon var väldigt pedagogisk i sitt sätt att lära ut och förklara. I galopparbetet jobbade de med bommar och fokus var att öka/minska både tempo och steglängd. De jobbade på känslan för distanser.
 
Efteråt var både Wille och tränaren nöjda. Kul att det funkade bra och Wille tyckte det var toppen att få träna själv så att så får det bli ett tag framöver nu. Är ingen hemlighet att jag vill att han ska tycka att det är roligt med hästarna och ridning. Vill absolut inte att han ska tappa sugen och tröttna.
 
Indra fick vila idag men Maggie fick jobba på. Trimmade på med dressyrsadeln på ridbanan och inspirerad från Willes träning la även jag fokus på galoppen, att få ett bra register.
 
Josse hade en kompis med sig som provade att rida Norma en sväng, vi skrittade av vår sedvanliga runda runt åkern tillsammans.
 
 
Klara på ridbanan...redo för avskrittning
 
Snart hemma igen. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar