onsdag 20 augusti 2014

Frisk häst

Var till veterinären med Maggie i eftermiddags. Ni kan ju bara gissa hur lycklig jag blev när hon var ohalt och blev friskförklarad. När jag berättade för veterinären att Maggie fått tre laserbehandlingar i helgen rekommenderade hon mig att se till så att Maggie får ytterligare några behandlingar eftersom hon svarat så bra på dem. Hon tipsade även om att de kunde vara bra för Maggie att få laserbehandling då och då i förebyggande syfte.
 
Ikväll gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge, minns inte ens när det skedde sist, jag red två hästar. Började med Maggie, fick sällskap av Wille och Powie. Det fick bli en mjukstart eftersom det var första ridpasset på banan sedan hon blev halt. Njöt verkligen av varje sekund.
 
När jag ridit klart Maggie tog jag mod till mig att äntligen rida Indra själv. Herre gud hon har ju varit hur snäll som helst när hon ridits, inte brytt sig alls att hennes lilla fölis är kvar i stallet, så vad är problemet? Inget så klart!
 
Hoppade upp och red på ridbanan en stund tillsammans med Wille. Han red längre än vad jag gjorde med Maggie så även Indra och jag fick sällskap. Indra var hur skötsam som helst även med mig på ryggen, duktig häst jag har.
 
Vi avslutade med att skritta av vår vanliga sväng runt åkern. Gissa om jag njöt av utsikten mellan ett par mörka öron. Kvällen bjöd verkligen på dubbel lycka :-) Från att inte ha någon häst alls att rida till att ha två stycken som ska hållas igång, känns riktigt GÖTT!  
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar