fredag 22 augusti 2014

Duktig unghäst

Efter en hektisk dag på jobbet i Ystad kunde inte fredagsmyset börjat bättre. Lagom tills jag kliver ur bilen möts jag av Wille och Josse som kommer tillbaks efter en härlig uteritt.  
 
 

Wille och Josse
 
För min egen del var det uteritt med Maggie och Indra som gällde, snacka om härligt fredagsmys! Vi tog samma runda som Wille och Josse, dvs ner till skogen och sedan ut på grannbondes stora långa stubbåker, över vägen ut på nästa stubbåker och sedan skritta grusvägen hem.
 
Både Maggie och Indra var pigga och glada, tyckte det var kul att komma ut. De var sådär lagom framåt, bjöd bra men låg inte på förmycket, sådär Svenskt lagom ;-) Stubben inbjöd både till trav och galopp. Indra var super "snäll" och duktig. Inget bus eller andra dumheter!
 
 
Jag och Lina 
 
 
Skönt att landa en stund i soffan på kvällen och en extra go känsla att veta att jag inte måste upp tidigt i morgon bitti efter en vecka där klockan ringt 05.00 varje morgon. Börjar inte jobba i Ystad förens kl 17.00 i morgon. Tog fram datan och beställde på uppmaning av min kära man min födelsedagspresent - ett nytt hoppträns till Maggie, ett High Jump Revolution från PS of Sweden.  Gissa om jag längtar efter att verkligen komma igång med henne och komma ut och tävla lite igen.
 
Bilderna på tränset är lånade från PS hemsida
 
 


 
 
Trevlig helg!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar