torsdag 3 juli 2014

Ridhjälp

Som sagt så har Wille åkt på en veckas semester till mormor så nu har jag två hästar att hålla igång. Hmm undrar hur jag ska lyckas med det med tanke på hur mycket jag jobbar nu? Två jobb och en massa hästar är kanske inte den bästa kombon. Tur jag har en snäll och hjälpsam man även om han inte alls är en hästkille ;-)
 
Ska inte gnälla, fick ridhjälp både av Josse och barnens lilla kusin Matilda ikväll. Josse och jag började trimma hästarna på ridbanan, när vi var klara tog vi med oss Ellie-doggen och skrittade av runt åkern. Matilda kom lagom tills vi kom tillbaks och så fort hon fick på sig ridkläderna bad hon bestämt att få leda Powie till ridbanan.
 
Upp i sadeln och sedan rida själv. Man får absolut inte gå bredvid och hålla i varesig ponnyn eller henne. Efter några varvs skrittade lyckas hon för egen maskin få Powie att trava. Kunde inte låta bli att imponeras av dem båda. Lilla tuffa Matilda och supersnälla Powie som bara lugnt trava på trots att tyglarna hängde långa.
 
Tog in smågrabbarna, gäller att passa på när jag hade hjälp. Min lilla Zlatan-buse skötte sig riktigt bra och idag lyckades jag få på grimman ute i hagen.
 
Passade på att gosa med dem innan jag släppte ut dem igen.
 
Små ponnyöron vart min utsikt
 
Maggie tyckte det var läskigt när Ellie kom farandes
 
Tvångsgos med söta lilla Zlatan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar