onsdag 2 juli 2014

Konditionsträning på travbanan

Imorgon åker Wille upp till mormor i Stockholm. Kommer bli väldigt tomt här hemma utan honom. Men för hans del blir det toppen att få hänga med mormor en vecka och förhoppningsvis även lite med storebror Jocke.
 
Själv jobbar jag varje dag utan någon ledighet i dryga 14 dagar. På ett sätt känns det vansinnigt trist att inte vara ledig och kunna njuta av sommaren och ägna mycket tid åt Wille och hästarna men just nu är jag oerhört tacksam över att jag har ett extrajobb. Bara att bita ihop och kämpa på.
 
Wille hade redan tagit in hästarna när jag kom hem från jobbet idag. Vi hjälptes åt att ta in mammorna och fölen innan vi red. Även om Wille är jätte duktig med hästarna vill jag inte att han tar in stona och fölisarna själv, de är lite busiga och inte helt att lita på ;-)
 
Vi tränade kondition med Maggie och Powie nere på travbanan. Väldigt lyxigt att få nyttja den i synnerhet med tanke på att underlaget är så bra. Båda hästarna jobbade på bra :-)

 
 
Vi lät alla pållarna stå kvar inne i stallet medans vi gick in och fixade middag. Innan vi släppte ut dem igen passade jag på att pyssla om dem. Calvados är fortfarande lika duktig på att stå uppbunden i stallgången tillsammans med Norma. Han står mer eller mindre som ett litet ljus, pillar bara lite med täckena som hänger framme medans jag tvättar honom i rumpan, smörjer salva och fixar. Gött!
 
 
 
Duktiga Calvados
 
 
Även vår lilla buse Zlatan var duktig. När han fått grimma på sig kunde även han står stilla och få rumpan tvättad. Nöjde oss dock med att stå kvar inne i boxen när vi fixade. Nästa steg får bli stallgången även för hans del. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar