fredag 1 augusti 2014

Indra riden

Nu har det blivit dags för Indra att komma igång så smått. Planen för henne är i grova drag att hon ska ridas igång så nätt och sedan när Zlatan har vants av så ska hon hoppas in. Därefter är förhoppningen att hon ska bli tävlingshäst.
 
Eftersom jag varken har någon direkt vana att rida unghästar och dessutom är lite av en fegis så tyckte jag att det var bättre att någon annan än jag rider henne så här i början.
 
Fick tips om en tjej som är duktig på unghästar och dessutom inte bor så långt bort. Kanoners ;-)
Idag var dagen D kommen och allt gick verkligen superbra. Både häst och ryttare skötte sig utmärkt ;-) Extra plus för lille Zlatan som väntade snällt i boxen.
 
 
 
 
 
Kul var det såklart också att Wille fick ridsällskap av Julia och hennes ponny ikväll. Känns som att hästeriet börjar komma igång lite mer igen hemma på gården.
 
Nu är det bara Maggie som ska bli bra igen. Får trösta mig med att hon iallafall är tillräckligt bra för att börja gå på bandet igen. Men jag längtar sjukt mycket efter att komma igång med ridningen igen
 
 
 
 
 
Date på gårdsplanen, ponnyligan är klara och på väg att skritta ut en sväng. Indra är på g mot ridbanan. Älskar när det är full rulle på hästfronten. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar